Сертификати

Евгени Лъчезаров Минков е роден през 1982 г. в град София. Учи биология и химия в столичното 30-то СОУ, а след това специализира Стоматология във Висш медицински институт в Пловдив. Д-р Минков е магистър на Медицинска академия в София. Посещава множество курсове и семинари. Член е на Българското ендодонтско общество и във Форумът на оралните имплантолози.

ОСНОВНИ СТОМАТОЛОГИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ

ЗЪБЕН КАРИЕС Зъбният кариес е прогресивно деструктивно заболяване на зъбитe , което няма склонност за самоизлекуване. Причинява се от микроорганизмите в зъбната бактериална плака . Зъбната плака се образува върху зъбните повърхности само няколко часа след почистването...

повече информация

Често задавани въпроси

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut.

Съществува ли болка при вадене на зъб?

Щом стане въпрос за дентална медицина първоначално пациентите се сещат за вадене на зъб. Според повечето пациенти процедурата предизвиква чувство на болка и голяма част от тях се боят от нея. Ваденето на зъб(екстракция на зъб) е процес, обичайно свързан с болка. Въпросът, които се опитваме да изясним е дали в действителност ваденето на зъб е болезнено.
Процедурата е належаща поради много причини, които са свързани с различни проблеми, например отстраняване на развален зъб и премахването му, необходимо, за да се направи място за друг, комуто е нужно ортодоксално лечение.

Причини за вадене на зъб:

• В повечето случай причината за ваденето на зъба, е че той е развален. Ако проблема с зъба е стигнал до такова положение, че не може да се излекува желателно е той да се извади.
  • Когато става въпрос за експанзивно заболяване на венците (парадонтит), в следствие на което зъба е увреден, решението на проблема е  своевременното му вадене.
  • В случай, че изникнат нови зъби, чиито допълнение води до прекомерен брой зъби, те(той) трябва да се отстранят.
  • Зъби, които са счупени(фрактурирани) също подлежат на изваждане.
  • По същия начин стой въпроса, когато зъб стой на линия на фрактура в костта, която ги поддържа.
  • Зъби, които са изникнали на криво ( импактирани) довеждат до признаци на усложнения и в бъдеще ще е наложително да се извадят.
  • Друга причина може да бъде когато зъб, които се изважда при ортодентска интервенция, за да направи път на изникващ под него зъб, или когато става дума за направа на място на съседен зъб, които ще го заеме в бъдеще.
  • За да се подготви място за протеза, дентален мост или снемаема частична протеза по време на протетичното лечение е необходимо да се извади зъба.
  • При пациенти, подложени на радиотерапия е необходимо да се вадят зъбите, които са на мястото, където се развива радиация. По този начин зъболекаря подготвя място за протеза.